Miten suljen tai avaan webhotellin?

Ohje tarkistettu: 14.11.2019

Yksittäisen webhotellin voi sulkea manuaalisesti Jälleenmyyjän toimesta tai se voi sulkeutua automaattisesti esimerkiksi asiakkaan ylittäessä siirtorajan käyttörajan. Zoner monitoroi aktiivisesti ja joutuu sulkemaan webhotelleja, jotka on hakkeroitu tai ne lähettävät haittakoodia tai massiivisesti roskapostia.

Kirjaudu Jälleenmyyjä-tunnuksillasi sisään DirectAdmin-hallintapaneeliin.

Valitse päävalikosta Tilin hallinta – Listaa käyttäjät.

Käyttäjätilin sulkeminen

Laita valinta muokattavan käyttäjätunnuksen kohdalla olevaan ruutuun. Klikkaa Estä käyttö.

Valitse avautuvasta ponnahdusikkunasta käytön eston syy ja tallenna muutokset klikkaamalla Estä käyttö.

Käyttäjätilin avaaminen sulkemisen jälkeen

Laita valinta muokattavan käyttäjätunnuksen kohdalla olevaan ruutuun. Klikkaa Peru käytön esto.

Samat toiminnot löytyvät myös useista muista asiakkaan tiliä hallinnoivista osioista, kuten käyttäjän muokkausnäkymästä.

Huomioithan, että mikäli Zoner on sulkenut asiakkaan webhotellin esimerkiksi haittaohjelmilla saastuneiden kotisivujen vuoksi, tulee sivusto puhdistaa haittakoodista ennen palvelun uudelleenavausta.