Ohje tarkistettu: 27.11.2019
Kirjaudu Jälleenmyyjä-tunnuksillasi sisään DirectAdmin-hallintapaneeliin.
Tärkeää! Uuden asiakkaan lisääminen tapahtuu aina tässä järjestyksessä:
1. Määritä käyttäjäpaketit:
www.zoner.fi/tuki/jalleenmyyjat/miten-luon-ja-muokkaan-kayttajien-paketteja/
2. Luo webhotelli loppuasiakkaalle:
www.zoner.fi/tuki/jalleenmyyjat/miten-luon-uuden-webhotellin/
Liikkuminen DirectAdmin-hallintapaneelissa
1. Palveluntarjoajan logo – linkki etusivulle
Pääset aina takaisin hallintapaneelin aloitusivulle klikkaamalla vasemmassa kulmassa näkyvää palveluntarjoajan logoa. Voit vaihtaa loppuasiakkaalle näytettävän logon tämän ohjeen avulla.
2. Hallintapaneelin valikkokohteiden näkymän valinta
Voit valita valikkoon kaksi erilaista näkymää. Näkymää vaihdetaan otsakkeessa sijatsevien painikkeiden avulla.
Listanäkymässä kaikki valikkokohteet ovat koko ajan näkyvissä. Ruudukkonäkymässä valikon ylävalinnat ovat näkyvissä ja alavalikot aukeavat viemällä hiiren ylävalinnan päälle.
3. Käyttäjätason valinta
Valitse, käytätkö hallintapaneelia Jälleenmyyjä- vai käyttäjä-statuksella.
4. Yleiset asetukset
Klikkaamalla oikeassa yläkulmassa näkyvää käyttäjänimeäsi saat esille alasvetovalikon, jonka kautta voit muokata tilin asetuksia. Täältä löydät myös järjestelmän lähettämät viestit ja voit kirjautua ulos hallintapaneelista.
5. Päävalikko
Päävalikosta löytyvät kaikki Jälleenmyyjä-paketin toiminnot, jotka on jaettu aihealueittain. Päävalikossa on myös suora linkki ohjetietokantaan ja tukipyynnön tekemiseen.
6. Haku
Hakupalkki on kätevä tapa liikkua kohteesta toiseen. Voit hakea kaikkia hallintapaneelin kohteita, haku koskee myös luotuja tilejä ja tunnuksia.
7. Oikopolut
Aloitusnäkymän vasemman reunan sarakkeessa on listattuna oikopolkuja erilaisiin toiminnallisuuksiin. Voit muokata listaa lisäämällä ja poistamalla oikopolkuja ja vaihtamalla niiden järjestystä.
8. Jälleenmyyjäpaketin resurssit
Oikean reunan sarakkeesta löytyy tieto Jälleenmyyjäpakettisi käytettävissä olevista resursseista ja niiden käyttöasteesta. Näet linkin kautta myös kirjautumishistoriasi ja voit tehdä määrityksiä käyttäjäprofiiliin.
Jälleenmyyjä -palvelun viestin ja näkymien personointi
Voit muokata palvelusta useita näkymiä ja viestejä halutun kaltaisiksi seuraavilla ohjeilla:
Asiakkaan tunnusviestin muokkaus
Webhotellin oletus index -näkymän muokkaus